Domein Publieksservice - de teams stellen zich voor

Team Burgerzaken

Mensen kennen ons vooral als de plek waar je reisdocumenten en rijbewijzen aanvraagt. En van de burgerlijke stand natuurlijk. Maar we doen zoveel meer! Naturalisaties, verhuizingen binnen en naar Nederland en emigraties. Adresonderzoeken en het opsporen van mogelijke adresfraude en identiteitsfraude. En dan organiseren wij ook nog eens de verkiezingen.  

Ons team bestaat uit medewerkers frontoffice, medewerkers backoffice, een team vakspecialisten en een kwaliteitsadviseur. Wij zijn goed in ons vak. Heel betrokken ook. Er zit veel kennis bij ons.

Elke dag is anders. Dat maakt ons werk boeiend. Verrassend. Hierin gestimuleerd door onze teammanager, halen we elke dag weer het beste uit onszelf.

Team Informatiecentrum

Als je een van onze gebouwen binnenkomt, kom je ons als eerste tegen. Aan de receptie. Maar een inwoner, bedrijf of vereniging kan natuurlijk ook telefonisch contact opnemen. Steeds meer is er online contact, via mail of sociale media. Ook dan komen ze bij ons terecht. Het eerste aanspreekpunt, het gezicht van de gemeente, dat zijn wij. We werken hard aan de digitale volwassenheid van de gemeente. Dit doen we natuurlijk samen met andere teams.

We willen zoveel mogelijk formulieren digitaal aanbieden. Een stuk gemakkelijker voor onze inwoners en ondernemers! Bij de eerste lijn van de dienstverlening hoort ook het verzorgen van de aanvragen van het leerlingenvervoer en het jeugdvervoer. Alle aanvragen lopen via een e-formulier, maar indien nodig of gewenst, is er altijd persoonlijk contact.

Inwoners komen steeds meer met eigen initiatieven. Bijvoorbeeld met een idee voor een burendag, samen zwerfafval prikken, buurttuintje of skeelerbaan. Wij helpen de mensen om zich goed te organiseren en zorgen dan dat alle partijen elkaar weten te vinden. Dat vraagt om een andere route en aanpak. Daarbij trekken we heel veel op met collega’s van andere teams. Schakel tussen binnen en buiten, dat zijn wij ook.

Kortom: heel zichtbaar en midden in de samenleving, dat zijn wij ten voeten uit.

Team Vergunningen

Ons team bestaat uit 23 mannen en vrouwen. Onze taken en rollen zijn heel divers: medewerkers APV, administratief ondersteuners, juridisch medewerkers, medewerkers Wabo, adviseur kwaliteit en ontwikkeling en teammanager. Voor ons allemaal is het een sport om het onze inwoners zo gemakkelijk mogelijk te maken. En daarbij resultaat en kwaliteit niet uit het oog te verliezen.

Inwoners komen steeds vaker met eigen initiatieven. Dat vraagt van ons een andere aanpak. Denken vanuit hun behoeften en wensen. Deskundige adviezen geven. Kennis delen. Mensen bij elkaar brengen. En zo klanten verder helpen. Dat geeft ons energie. Regelmatig vullen stagiaires en trainees ons team aan. Wij helpen hen om relevante werkervaring op te doen. We kijken verder dan ons eigen team. Zien waar de ander last van heeft. Proberen daar samen een oplossing voor te vinden. Zo werken we met zijn allen aan een steeds betere dienstverlening. Ook dat geeft energie!

Ga naar het begin