Team Bedrijfsinformatie en Compliance

Als je een van onze gebouwen binnenkomt, kom je ons als eerste tegen. Aan de receptie. Maar een inwoner, bedrijf of vereniging kan natuurlijk ook telefonisch contact opnemen. Steeds meer is er online contact, via mail of sociale media. Ook dan komen ze bij ons terecht. Het eerste aanspreekpunt, het gezicht van de gemeente, dat zijn wij. We werken hard aan de digitale volwassenheid van de gemeente. Dit doen we natuurlijk samen met andere teams.

We willen zoveel mogelijk formulieren digitaal aanbieden. Een stuk gemakkelijker voor onze inwoners en ondernemers! Bij de eerste lijn van de dienstverlening hoort ook het verzorgen van de aanvragen van het leerlingenvervoer en het jeugdvervoer. Alle aanvragen lopen via een e-formulier, maar indien nodig of gewenst, is er altijd persoonlijk contact.

Inwoners komen steeds meer met eigen initiatieven. Bijvoorbeeld met een idee voor een burendag, samen zwerfafval prikken, buurttuintje of skeelerbaan. Wij helpen de mensen om zich goed te organiseren en zorgen dan dat alle partijen elkaar weten te vinden. Dat vraagt om een andere route en aanpak. Daarbij trekken we heel veel op met collega’s van andere teams. Schakel tussen binnen en buiten, dat zijn wij ook.

Kortom: heel zichtbaar en midden in de samenleving, dat zijn wij ten voeten uit.

 

Ga naar het begin